Pages

Subscribe:

Sabtu, 31 Mac 2012

Wow,Budak 4 Tahun Selamatkan Adiknya yang Tenggelam

Wow,Budak 4 Tahun Selamatkan Adiknya yang Tenggelam:

TEMPO.CO, Tennessee - “Jika bukan kerana Neveah, saya mungkin akan kehilangan seorang anak saya yang lain,” kata Nikole Reynolds. Yang disebutnya, adalah anak yang berusia 4 tahun.
Neveah dan adiknya, Kazmirah (2), memandu kereta Barbie mereka saat  melakonkan sebuah dongeng di sekitar rumah. Mereka berhenti di sebuah kolam untuk mencari katak yang dalam dongeng mereka akan berubah menjadi putera. 
Tapi ketika Neveah berbalik, ia melihat adiknya menghilang, tercebur dalam air. “Ia tenggelam,” kata Neveah.
Tanpa membuang waktu, ia mencari cara menyelamatkan sang adik. “Aku mengambil tongkat dan menariknya. Aku pikir ia akan mati kalau aku tinggalkannya,” katanya. Saat Nikole datang, sang anak dalam keadaan basah.
Baginya, Neveah adalah pahlawan keluarganya. “Ini yang membuat saya menangis. Saya bangga dengan apa yang dilakukannya,” kata Nikole.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Anda Tak tahu solat?
Jangan malu Sila klik pada Gambar untuk melihat animasi solat yang ringkas beserta audio bacaan yang mudah difahami!