Subscribe:

Isnin, 23 April 2012

Hacker besar Saudi 'Pembela Islam dan Nabi' Meninggal dunia

Hacker besar Saudi 'Pembela Islam dan Nabi' Meninggal dunia:
Seorang Hacker dengan nama samaran "Cyber pengganas" yang menggelarkan dirinya untuk "membela Islam dan Nabi" dilaporkan telah meninggal dunia kerana penyakit asma, lapor The Jerussalem Post.

Hacker ini berbangsa Arab Saudi, dan telah beberapa kali menyerang laman web Yahudi dan Israel. Dia meninggal dunia kerana serangan asma ketika usianya berumur 28 tahun, lapor media Emiriah Arab Al Bayan, Sabtu 21/04 lalu.

"Pembela Islam dan Nabi di dunia maya ini sebelumnya telah menyerang laman web keselamatan internet Kaspersky dan Microsoft. Selain itu si "Cyber pengganas" ini juga dilaporkan pernah menggodam pelbagai laman Yahudi, bank dan beberapa syarikat besar menurut laporan tersebut.

Pemuda 28 tahun ini juga pernah menyerang laman web milik kartunis Denmark yang menghina Nabi Muhammad saw. dengan karikaturnya.

Ia dikabarkan pernah menolak tawaran pekerjaan dengan bergaji besar dari sebuah syarikat, kerana syarikat itu mempunyai hubungan dengan Yahudi.

Pada awal tahun ini, seorang hacker dari Arab Saudi yang lain, dikenali dengan nama "OxOmar" telah menyusup ke beberapa laman Israel. Dia telah mencuri data dan mendedahkan maklumat peribadi dan nombor kad kredit ribuan warga Israel. Langkah ini mencetuskan perang antara hacker pro dan anti-Israel.

Sementara itu, tidak ada laporan yang lebih terperinci mengenai kematiannya "Cyber Teroris" ketika usianya 28 tahun.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Anda Tak tahu solat?
Jangan malu Sila klik pada Gambar untuk melihat animasi solat yang ringkas beserta audio bacaan yang mudah difahami!